پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
حمـله تـمساح در هنـگام بـازی گلـف !
نوشته شده در یک شنبه 8 مرداد 1391
بازدید : 723
نویسنده : منو تو

حمـله تـمساح در هنـگام بـازی گلـف !

مردی که با دوستش در کنار ساحل یک دریاچه مشغول بازی گلف بود، مورد حمله یک تمساح واقع شد. حادثه زمانی اتفاق افتاد که توپ گلف این مرد داخل آب دریاچه افتاد. او برای درآوردن توپ گلف وارد دریاچه شده بود که تمساحی گرسنه به او حمله کرد و دست این مرد را پس از قطع کردن از بازو بلعید.



 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار حوداث , ,
:: برچسب‌ها: حمـله تـمساح در هنـگام بـازی گلـف , ,



تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز
نوشته شده در دو شنبه 29 اسفند 1390
بازدید : 825
نویسنده : منو تو

تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز



خوان نوروزی (سفره هفت سین) باید سفید باشد چرا كه نشانه پاكی و سفید بختی و روشنایی است و نیز نشانه جهان بی پایان است كه بارگاه یزدان در آن است. در سفره و یا همان خوان نوروزی مواد و چیدنی‌هایی گذاشته می‌شود كه هركدام نشانه و نمادی از سلامتی، ‌رزق و روزی، زایش، ‌بركت و ... است.


سبزه
شاید زیباترین ویژگی سفره هفت سین را می‌توان به وجود سبزه آن دانست، به این دلیل كه سبزه با رنگ و طراوت خود دلها را شادمان می سازد و با نگریستن به آن طلوع سال جدید را زیباتر می‌كند. در ایران باستان رسم بر این بود كه بیست و پنج روز قبل از نوروز در كاخ پادشاهان دوازده ستون از خشت خام برپا می‌ساختند و بر هر كدام یك نوع غله می‌كاشتند و معتقد بودند اگر سبزه‌ها خوب بروید سال پر بركتی است.

در ایران باستان دانه‌های گندم، جو، برنج، لوبیا، عدس، ارزن، باقلا، نخود و كنجد را بر این ستون‌های خشتی می‌كاشتند و روز ششم فروردین آنها را برمی چیدند و به نشان بركت و باروری در تالارها پخش می‌كردند و معمولا سه قاب از سبزه به نماد اندیشه نیك، گفتار نیك و كردار نیك بر خوان می‌گذاشتند و اغلب كنار آنها گندم، جو و ارزن كه نقش مهمی در خوراك مردم داشتند سبز می كردند تا سبب فراوانی این دانه‌ها در سال جدید گردد.

امروزه نیز آن چیزی كه وجودش بر سر سفره هفت سین ضرورت دارد، سبزه است. مردم یزد از نیمه اسفند به سبز كردن سبزه در كاسه و بشقاب و حتی بر روی كوزه‌های سفالی می‌پردازند. زرتشتیان رویش سبزه را در نوروز نشان تازه شدن زندگی و فصل رویش دانه‌ها كه خود بركت زندگی محسوب می‌شود، می‌دانند. در گذشته زرتشتیان یزد بیشتر "تره تیزك" را كه در گویش خود بدان "ششه" می‌گویند بر روی كوزه‌های سفالی سبز می‌كردند.

دانه‌هایی كه امروزه كشت می‌شود بیشتر گندم و عدس است ولی ماش و تره تیزك را نیز سبز می‌كنند. معمولا تره تیزك را یك شبانه روز خیس می‌كنند سپس آن را در كیسه‌های پارچه‌ای نازك می ریزند و در جایی گرم قرار می‌دهند تا جوانه بزند، جوانه زدن دانه‌ها را در گویش زرتشتیان یزد روز آمدن می‌گویند، بعد از آن كه دانه‌های روز آمده را در بشقاب‌های پهن بی لبه كه معمولا سه عدد و مخصوص كاشتن سبزه هستند، ریختند، روی جوانه‌ها را پرده‌ای از ماسه نرم می‌ریزند و آب می‌دهند تا سبز شود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار حوداث , تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچـه هفـت سیـن , سبزه , آتشدان (مجمر) , كتاب مقدس , كوزه آب , نان , تخم مرغ , آیینه , سمنو , سنجد , سیر , سركه , سماق , سپند (اسفند) , سكه , انار , ماهی , گل بیدمشك , نارنج , نـوروز 91 مبـارک , هفت سین , 7سین , ,



شیــر درنـده بعنوان یک حیـوان خانـگی !
نوشته شده در دو شنبه 26 دی 1390
بازدید : 880
نویسنده : منو تو

شیــر درنـده بعنوان یک حیـوان خانـگی !

 

تا به امروز شیری با این جثه را تنها در حیات وحش آفریقا، در باغ وحش یا دست کم در برخی سیرک ها یا بعضا فیلم های سینمایی دیده اید ولی باور نکردنیست که اینبار از این حیوان قدرتمند بعنوان یک حیوان خانگی یاد شود.

این شیر توسط شخصی نگهداری می شود که خود را مدافع طبیعت می داند و هدف اصلی او از اینکار بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد حیات وحش در جهان است. خانه اش در منطقه گسترده ای در شمال لس آنجلس است و این حیوان خانگی بدون هیچگونه نگرانی همیشه با او و خانواده اش است.

 






 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار حوداث , ,
:: برچسب‌ها: شیــر درنـده بعنوان یک حیـوان خانـگی ! ,



شناخت بهتر فساد مالی سه هزارمیلیارد تومانی !
نوشته شده در سه شنبه 24 آبان 1390
بازدید : 1033
نویسنده : منو تو

 شناخت بهتر فساد مالی سه هزارمیلیارد تومانی !

رکورد فساد مالی اخیر، موسوم به اختلاس 3000 میلیارد تومانی، تنها این رقم کلان را از جیب ملت خارج نکرد بلکه پتکی بر بقایای اعتماد عمومی بود. چه کاملا واضح بود که چنین فساد مالی عظیمی بدون پشتیبانی های سیاسی و دولتی کاملاً ویژه اساساً نمی توانست رخ دهد.

در این میان، نکته تأسف بار آن است که پرونده 3000 میلیاردی که می تواند زمینه ای برای همکاری قوا برای زدودن این لکه ننگ و اعتماد سازی مجدد باشد، با کارشکنی و فضاسازی برخی دولتی ها به عاملی برای تشدید بی اعتمادی ها تبدیل شده است. حمایت از متهمان پرونده از سوی مقامات ارشد دولتی و اینکه چرا این را گرفتند و آن را نگرفتند، نه تنها دخالت آشکار در کار قضایی است، بلکه شائبه برانگیز است و از سوی دیگر خود دولت را در مظان اتهام قرار دادن! ایکاش میدانستند که اعتماد مردم در این ماجرای بی همانند به اندازه کافی خدشه دار شده و نباید به اعتماد نیمه جان جامعه تیرخلاص بزنند.

در ادامه ایمیل بد نیست نگاهی به تصاویر زیر بیندازید که ابعاد این فساد مالی را بصورت نمادین و با مقیاس بزرگترین اسکناس چاپ شده در ایران یعنی 10000 تومانی بررسی کرده است.


خصوصیات یک اسکناس 10 هزار تومانی :

سطح این اسکناس بر حسب متر مربع

0.079 X 0.166 = 0.013114

که تقریبا 76 برگ آن یک متر مربع را می پوشاند

1.00 ÷ 0.013114 = 76.2543846271

در ضمن وزن آن 1,3 گرم و ضخامت آن نیز 0.012 میلیمتر میباشد




حالا یک برگ از این اسکناس 10000 تومانی را پهلوی پای یک جوان با قد 175 سانتیمتر قرار میدهیم




(در تصویر زیریک بسته 100 تائی که ضخامتش 12 میلیمتر یا یک بند انگشت است را میبینید (1 میلیون تومان




:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , اخبار حوداث , , ,
:: برچسب‌ها: شناخت بهتر فساد مالی سه هزارمیلیارد تومانی ! ,



تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد